Saturday, October 15, 2011

Fødegangen (27+2)

Jeg har haft en del ting i min hverdag der har stresset en del på det sidste. Med rejsen hjem og få styr på alle tingene inden afrejse i Spanien og efter ankomsten til Danmark. Efter alle de ting og måske pga det har jeg simpelthen haft så voldsomt mange plukveer igår og idag. Så det endte med at jeg ringede til fødegangen på hillerød og de ville gerne se mig tjek. Kørte derind sammen med min mor og fik kørt strimmel, hørt hjertelyd og mærket på livmoderhalsen, men jordemoderen ville gerne have et ekstra kig fra lægen så vi ventede små 45 min på lægen der skulle scanne mig. Lillemanden har en helt perfekt størrelse, livmoderhalsen er helt lukket og 4,7 mm og han ligget med hovedet nedad allerede. Han har fin hjertelyd og spjættede rundt konstant. Jeg havde dog i hele perioden på hospitalet stadig rigtig mange plukveer. I gennemsnit ca 15 i timen der primært er i højre side hvor han ligger med rumpen. Maven bliver simpelthen fuldstændig spændt og kan mærke når den kommer snigende og så bliver maven ellers helt skæv og fuldstændig sten hård. Blev sendt hjem og fik besked på at slappe af, men at der intet alarmerende er lige nu. Skulle selvfølgelig ringe igen hvia det blve ved med at være så voldsomt og ofte, men forhåbentlig var det bare stress og overbelastnong.

Har været hjemme en del timer nu og mine plukveer fortsætter bare konstant - virkelig irriterende. De er der hele tiden mens jeg bare ligger helt afslappet i sengen også og strammer og spænder en del over maven, men er lidt i tvivl om hvad der kan ske eller hvad man kan gøre hvis de fortsætter lige så regelmæssigt og ofte.

Hvis det fortsætter kan det så resultere i for tidlig fødsel eller hvad kan der ske ved det og hvad skal jeg gøre hvis det fortsætter? Det ligger nok stadig på en 10-15 i gennemsnit i timen selvom jeg bare ligger i sengen på langs under dynen.

Skulle have været på babymesse med min mor imorgen og havde virkelig glædet mig til en hel dag sammen med min mor og bare gå rundt og lure. Jordemoderen sagde at hvis plukveerne stilnede af kunne jeg sagtens tage afsted imorgen og selvfølgelig bare tage den med ro og lytte til min krop. Indtil videre er jeg stadig ret øm i maven efter alle de plukveer, men jeg må se om de ikke forsvinder når jeg får sovet og hvis ikke så må jeg vist hellere blive hjemme imorgen. Øv øv.

Published with Blogger-droid v1.7.4

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...