Wednesday, October 5, 2011

En uge til afrejse (25+6)

Så er det onsdag idag og der er præcis en uge til vi sidder om bord på flyet på vej hjem til Danmark. Det er godt nok en noget underlig følelse. At skulle på besøg i det land man er vokset op i og pludselig måske ikke føle sig helt så hjemme som man altid har gjort?

Jeg glæder mig helt vildt til at se familien og vennerne, men jeg kommer virkelig til at savne vores venner, livet hernede, lejligheden og ikke mindst kattene. Jeg er lykkelig over at min gode veninde kan tage sig af dem og jeg ved at de nok skal få det godt og få masser af kærlighed og nusning, men jeg har alligvel virkelig dårlig samvittighed over at skulle forlade dem i så lang tid.

Derudover er jeg sikker på vi har truffet den rigtige beslutning med at tage hjem og føde. Jeg kan mærke det giver mig en ro indeni at vi skal hjem til danske jordemødre som kan svare på mine spørgsmål når vi nærmer os fødsel og hvor der er en dansktalende fødegang jeg kan ringe til når jeg er i tvivl om hvordan tingene skal forløbe. At hvis der sker noget så ved jeg hvordan systemerne fungere og jeg forstår 110% alt hvad der bliver sagt til mig gennem hele forløbet. Det er trods alt første gang jeg skal prøve det og for mig er det meget vigtigt at jeg føler mig så tryg som overhoved muligt. Derudover betyder det rigtig meget for mig at have vores familie tæt på i de første par uger efter fødslen. At vi har dem til at hjælpe og støtte hvis der er behov for det og at min mor ikke er mere end et telefonopkald væk når alle de underlige spørgsmål dukker op som nybagt forældre. Desuden ved jeg slet ikke hvordan jeg skulle kunne klare mig uden min mor til min fødsel, det har jeg altid vidst at hun skulle være der ved min side og hjælpe mig igennem det hele.

7 små bitte dage tilbage

2 comments:

  1. Synes det lyder som en god ide at føde i Danmark. Som du selv siger, så må det være rart at man kan forstå de folk der er på fødestuen, når det går løs :)

    ReplyDelete
  2. Ja jeg føler mig også helt sikker på det er det rigtige valg :) Nu må det bare gerne snart blive januar så vi kan møde lillemanden.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...