Tuesday, September 20, 2011

Lille liv i maven (23+5)

Jeg har gået og været sådan lidt bekymret de sidste 2 dage. Ikke voldsomt, men må alligevel indrømme at jeg ikke helt har kunne lade vær med at tænke på det. Lillemanden har nemlig været ret stille inde i maven, altså ihvertfald anderledes end han plejer. Nok også fordi jeg inden det havde nogle fantastiske dage hvor han bare sparkede løs og boltrede sig rundt stort set hele dagen. Men de sidste to dage har han altså været væsentlig mere stille, jeg har stadig mærket ham en 5-10 gange i løbet af dagen, men det er knap så kraftige og tydelige spark som normalt.

Nå, men jeg har ihvertfald flere gange sagt til mig selv at alting nok er fint og så længe jeg mærker ham er det okay. Jeg kunne så alligevel ikke lade vær med at google lidt og faldt et sted der ret tydeligt beskrev at det var meget normalt med mindre liv i uge 23+6. Det handler åbenbart om at babyen jo vokser hele tiden, men at livmoderen vokser i ryk, der hvor man burde have haft sin mens hver 4. uge og derfor er der virkelig trængt for lillemanden lige nu i maven. Og hold da op jeg skal love for der føles trængt for mig også. Min mave var bare kæmpe udspilet igår. Man kunne se maveskindet blive strukket ud i siderne og blodårene tydeligt. Puuuh. Manden gloede ret meget på maven igår og synes det så ret vildt ud at den pludselig var så mega opsvumlet. Den er også begyndt at blive mere hård nu hele vejen op istedet for bare den bløde mave. Tænk hvor stor den dog ender med at blive.

Her til morgen er maven ikke voldsomt meget mindre og jeg har sovet helt vildt dårligt og vendt og drejeg mig fordi maven føles så stor og udspilet lige pludselig. Jeg var stadog lidt bekymret da jeg vågnede så efter at have fået lidt morgenmad lagde jeg mig ind i sengen og puffede lidt til maven, hvilket lillemanden gengælde 5 sek efter med en masse tydelige spark. Han har moslet lidt rundt efter og har fået et par spark mere, men tror simpelthen ikke han orker sparke rundt når han bare er helt mast.

Så lille livmoder nu må du godt udvide dig snart og give min lille mand lidt mere plads at boltre sig på så jeg kan få min lille aktive bølle tilbage.

Her er aftenens billede af maven igår:

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...