Thursday, September 22, 2011

Jordemoder (24+0)

Så kom jeg endelig til jordemoder, jeg har jo faktisk haft en tid to gange, men begge gange har jeg simpelthen misset min tid. Min meget tidlige ammehjerne har simpelthen glemt tiden og pludselig er jeg stået det et par timer efter og ikke mødt op. Men idag havde jeg sat hele 2 alarmer på telefonen så jeg var sikker på at komme afsted.

Jeg kom derop og der var ingen kø eller noget, men en ny jordemoder som jeg ikke havde mødt før. Hun virkede lidt forvirret over jeg var der og mente ikke jeg skulle ind til hende, da hun ikke havde tider der hed noget med 45 (min tid var 15:45). Fik hende dog til at tjekke systemet og sørme om jeg ikke skulle ind til hende kl 15:45. Nå, men hun målte så mit blodtryk, hvilket var fint og så kom vi så til vægten. Min egen vægt i huset har været gået stykker noget tid, så følger egentlig kun med når jeg er hos lægen i hvor meget jeg har taget på. Hun beder mig træde op på vægten, hvilket jeg selvfølgelig viser og den viser så at jeg har taget 5,5 kg på siden starten og 4,5 på siden sidste jordemoderbesøg. Og så fik jeg da ellers tørt på.

Jordemoder: Du må godt nok spise meget
Mig: næh egentlig ikke, jeg spiser ret normalt
Jordemoder: Ej, men du må jo spise alt for meget
Mig: Nej jeg spiser altså helt normalt
Jordemoder: Det kan jo ikke passe, hvis du ikke spiser for meget ville du jo ikke være så tyk

Hold da op tænkte jeg bare. Jeg vidste slet ikke hvad jeg skulle gøre af mig selv. Altså jeg kan sagtens selv se at jeg er vokset de sidste dage, men jeg spiser virkelig ikke unormalt overhoved. Har spist en donut om aftenen nogle dage og nogle dage crusli om morgenen, men ellers kun 3 måltider om dagen med ganske almindelig sund kost. Jeg var faktisk på ingen måde selv overrasket over at jeg havde taget ca. 5,5 kg på gennem hele graviditeten og synes altså ikke selv at 5,5 kg på 6 mdr er noget overdrevet. Udover det var hun bare generelt rigtig flabet og da jeg fortalte at jeg synes de skulle vide at jeg tog til Danmark om 3 uger og regnede med at føde i Danmark, var hendes svar på "hvad skal jeg bruge det til?". Ja altså jeg tænkte bare at det måske var meget rart at det stod i systemet hvorfor jeg pludselig ikke mødte op.

Nå men alt andet med lille mini så fint ud, fik målt mit symfyse mål til at være 22 cm, hørte fin hjertelyd og der var intet andet. Jeg er dog blevet kaldt til glukose test på torsdag, det skal alle der er gravide igennem hernede, så det må jeg jo så igennem. Derefter er der kun et enkelt jordemoder besøg tilbage inden jeg rejser tilbage til Danmark og kan da kun være glad for at det ikke er hende jordemoderen der skal følge mig resten af graviditeten.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...