Saturday, September 3, 2011

Børneværelse (21+1)

Jeg er jo ved at blive en anelse stresset over at jeg MEGET gerne så at det nye børneværelse bare var lidt klar til når jeg rejser hjem midt oktober. Jeg er jo en lettere kontrolfreak og jeg ved bare med mig selv at jeg ville få meget mere ro i Danmark hvis jeg vidste at tingene var sådan bare lidt klar. Dyne, puslepude, ammepude, sengetøj og alt sådan noget er jo i Danmark, men bare det med at have et sted at putte tøjet hen, et puslebord og sådan nogle ting ville gøre at vi var fri for at spekulere på det når vi vender hjem engang til Februar. Så kan vi fokusere 100% på vores nye roller istedet for at stresse over ikke at have noget sted at putte bleer og tøj hen eller ikke at have noget sted at skifte den lille.

Derfor har jeg kigget rundt på en masse forskellige steder på nettet og er gang på gang faldet tilbage på IKEA's ting. For det første har de ret hurtig levering og vi ved at tingene kommer. Det er altid lidt risikabelt at skulle bestille noget hernede, både i butikker og online. Butikkerne siger 2 mdr ventetid på de fleste tremmesenge og møbler og der vil vi jo efterhånden være hjemme i Danmark og kan derfor først bestille noget når vi kommer tilbage igen og så derfra vente 2 mdr. Det orker jeg slet ikke.

Jeg har besluttet mig for at købe de ting fra IKEA der ikke er behandlet overhoved og så selv give dem en flot mørk brun farve så jeg kan få den helt rigtige farve. Jeg har læst en masse på nettet og fundet ud af at så længe man bruger vandbaseret maling og lader det hærde ordenligt i en måneds tid inden brug så burde der ikke være nogle problemer med kemikalier.

Dette er sådan som min plan ser ud for babyværelset indtil videre - Tror selv det bliver rigtig fint.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...