Tuesday, August 23, 2011

Tid til MD-Scanning (19+5)

Jeg har jo gået og ventet og ventet på den dumme oprigning fra det offentlige sygehus og jeg har stadig intet opkald fået. Det eneste jeg ved er at det ifølge min jordmoder bliver mellem d. 25. august og d. 5. september. Hvilket jeg jo synes er ret snart i forhold til at jeg stadig intet har fået af vide med dato eller tid. Ville ønske de bare ville sende et brev som derhjemme, men ak nej, så let skal det ikke være.

Jeg har jo gået de sidste par dage og været ret nervøs for om alting mon er okay derinde. Er SÅ frustreret over ikke at mærke spark eller liv endnu og når jeg læser om andre med foranliggende moderkage mærker de liv alt fra 15. uge til 24. uge. Puh - tanken om at skulle vente hele 4 uger endnu med at mærke liv er da godt nok hård. Så skal jeg da helt sikkert nå at blive et nervevrag inden.

Udover det så nærmer vi os jo min fødselsdag, hvilket er i overmorgen. Faktisk er det idag samme tidspunkt som jeg mistede sidste år i august måned. Præcis for 11 minutter siden lå jeg hos min fertilitetslæge og fik den forfærdelige besked at vores lille vidunder ikke længere levede. Jeg har faktisk ikke tænkt over det før, men måske det er derfor jeg underbevist har været ekstra nervøs og meget sårbar de sidste par dage? Jeg har simpelthen sådan en ubeskrivelig underlig følelse af at de her dage bare skal overståes og at jeg fra på mandag af igen kan ånde lettet op. Jeg er så ekstremt lykkelig og føler mig så priviligeret over igen at være gravid og samtidig er jeg så bange for at ulykken og smerten vil gentage sig. 

Jeg har den sidste uge gået og overvejet om jeg skulle bestille tid til en privat scanning inde hos privatklinikken, både for at have en dato at forholde sig til og fordi at MD-scanningen jo er så vigtig en scanning, hvor alting bliver tjekket igennem og jeg er lidt nervøs for at de pludselig siger noget på spansk på hospitalet som jeg ikke forstår. Det resulterede altså i at jeg idag har ringet og bestilt en tid til på mandag kl. 11:00 hos privatklinikken. Jeg ville faktisk have bestilt tid til igår, men var så bange for at få en dårlig nyhed og igen være rigtig ked af det på min fødsesldag, bange for at jinxe scanningen ved at få den i denne uge hvor det gik galt sidst. Ja puh ha man kan ligepludselig blive overtroisk. Så det endte med at jeg nu har taget en beslutning om at det må blive på mandag og så må vi se om de ringer fra hospitalet med en tid i løbet af ugen. Jeg har kun gode oplevelser med privatklinikken og jeg har en god fornemmelse hver gang jeg skal hos ham, så måske han kan få beroliget mig lidt. Det plejer han at være god til.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...