Monday, August 22, 2011

Nakkefoldsscanning (12+5)

Så kom dagen endelig hvor vi skulle til NF hernede i Spanien. Der har simpelthen været SÅ meget at se til med arbejde, så jeg har faktisk stort set ikke haft tid til at blive særlig nervøs.

Vi kom derind til scanningen, manden fik lov til at sidde på en stol ved siden af og jeg lå der på briksen. Skærmen var vendt mod jordemoderen og tror der gik noget med 2-3 minutter hvor hun bare scanner løs og siger en masse ting til assistenten. Jeg spurgte min mand om han kan se at den er i live og han svare bare hvordan ser man det? Til sidst er jeg simpelthen nødt til at spørge om den er i live og om den ser okay ud. Ja selvfølgelig svarer damen og vender til sidst skærmen mod mig, efter at have tjekket alt med hjerte, lunger, bevægelse, hjerne og den slags. Endelig fik jeg lov til at se med. Hun viste hurtigt 2 arme, to ben, et fint hjerte, vi hørte hjertelyden og så fik vi 3 billeder og bum. Det var det jeg fik af se af min baby.

Var helt forvirret da jeg kom ud og var lidt skuffet over ikke at have fulgt med i hele scanningen, havde jo håbet at se en masse hop og bevægelse, men okay. Alting var okay og det må jo være vigtigst. De har på ingen måde samme personlige service hernede på sygehusvæsnet, men er væsentlig mere kliniske og konkrete omkring ting. De er til gengæld vanvittig dygtige og så må man jo bare leve med det andet.
Vi får først vores risikotal om en uges tid, men nakkefolden målte kun 1,2 hvilket er helt fint efter hvad jeg har læst mig frem til.

Jeg blev ENDNU engang sat 4-5 dage frem. Jeg forstår det simpelthen ikke, nu er jeg sammenlagt blevet sat 8 dage frem. Synes det virker ret voldsomt at baby vokser SÅ hurtigt i forhold til hvad det normale er?

Tror vi bestiller tid til kønsscanning allerede om små 14 dages tid, så får vi måske lidt mere tid og måske jeg kan knytte mig lidt mere til tanken om at jeg måske rent faktisk er gravid.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...